Första vardagen efter jul och som vanligt njuter jag alltid lika mycket av den:-)
Vi har haft en underbar jul med en lååååång lat helg som innehöll massor av god mat och dryck. Godis naturligtvis men oxå underbart fina julklappar. Men det bästa är nog ändå att vi alltid har så mysigt med många glada skratt och den glädje som är att få vara tillsammans.
Snön har fått ge med sig för blötare väder men jag föredrar ju det jämfört med snön. Men nu fick i alla fall de som njuter av en vit jul förmången att få detta.
På Julaftonens kväll så ringde Sonen Daniel från Nya Zeeland - att få höra hans röst och att de har de underbart bra var ju en otrolig julklapp:-) Vi gläds med dem och hoppas att de ska få många fantastiska upplevelser till under resans gång.
I dag städade jag ut julen???? Ja, jag vet att de flesta tycker att det är enormt tidigt - men jag älskar att få bort alla tomtar och få in ljuset som följer med att stjärnor, stakar och tomtar tackar för sig och kryper ned i lådan igen:-)
Nu rasslar dagarna på och sedan är det slut på detta gamla trötta år vilket vi kommer att fira tillsammans nere i Karlskrona - vilket jag ser enormt fram emot. Att få gå ner på stan de sista skälvande timmarna och se alla fyrverkerier vilket ju inte är så många här i skogen. Det känns jätteroligt!
Nu ska jag sätta mig och slappa lite - har fått lite tips från vårt fyrbenta "barnbarn"!:-))
Mjauuu Kurr kurr!




1 kommentar:
Nämnen gud, mitt lilla "lurv" ser ju ut att väga minst två ton eller nåt sånt på sista kortet. Man kan ju tro att jag bara ger henne grädde! Och du som tycker hon får så lite mat. Gumman min! :)
Skicka en kommentar