Men hur dålig är inte jag då på att skriva och berätta vad jag sysslar med??? Skämmigt som bara den! Jag får skylla på att vi har haft sååå kalllt och jag har inte gjort annat än att springa emellan källaren och pannan där till köket och spisen där och in i "Biblioteket och fyllt på ved i Kakelugnen.
- 18.7 hade vi i går kväll och gissa om det var isbildningar i blodet?? Sedan har jag även pysslat lite inför julen. Men bara så där lagomt så att man inte ska känna press och stress. Nästan njutningsfyllt faktisk!
Det ska komma från en kvinna som aldrig varit förtjust i julen förut - men sedan vi flyttade ner hit så har alla måsten förvunnit och fyllts med glädje istället:-)
Idag har jag och gubben städat och sedan har jag kokat skinkan för i morgon bär det iväg till Karlskrona för att hämta hem dottern och hennes kattmadam.
Dagen före julafton har vi sedan långt tillbaka firat uppesittar kväll med ny griljerad skinka, gravad lax och tomtegröt. Det är nästan en viktigare tradition än julafton för oss.
Jag ska nu strax gå ner och koka lite kola som vi fann ett underbart gott recept på i fjol och tror att jag ska även smälta lite mörk choklad och ringla över - bara så man får kladda lite:-)
Apelsinerna med Nejlikor är precis gjorda och det luktar ljuvligt i köket där de står.
Nu vill jag önska en underbar jul till er som läser detta och njut av familj och vänner.
Jul Qramizar Annica
Semestertider
7 år sedan



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar