Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

lördag 2 januari 2010

Första årets skälvande dagar....





Då var 2010 här och kom med kalla nätter och dagar.
Men den kom även med ett besked om att min svärfar har blivit klart sämre.
Det meddelandet fick vi på väg emot Karlskrona för att fira ut det gamla året och in det nya.

Visst är det konstigt att glädje och sorg går i varandras fotspår?

Vi hade trots detta en underbar kväll hemma hos våran dotter med Klösbo vilka hade dukat upp till en underbar Nyårssupé:-)

Fantastisk god mat och dryck bjöds det rikligt detta årets sista skälvande timmar.
När sedan klockan började dra sig emot midnatt så klädde vi på oss rejält för att ta bussen ner till centrum och se på de otroliga fyrverkerierna.

Där stod vi med en massa människor och skålade in det nya året och jag njöt i fulla drag över att få fira i stadens sus och dus:-)
Sist jag gjorde det var när vi firade in det nya seklet?







Som ni ser så verkar gubben lätt skräckslagen och dottern njuta för fulla muggar:-))
Min gubbe sa flera gånger - :Att aldrig jag flyttar till stan!
Verkar som jag får tufft att manipulera honom:-)

Är nog gift med en liten enstöring??




Idag lördag sitter nu mig man på tåget på väg emot Dalsland - skönt att veta att han är på tåget och inte sitter och kör bil i snö ovädret som tydligen råder där!
Även här nere i smålands djupa skogar biter Kung Bore i rejält med -11.7 grader och jag nöter snart upp källar dörren för att jag måste elda konstant.

Men jag har både ved och whisky så mig går det ingen nöd på:-))

Kylan gör ju oxå att jag verkligen får njuta av "mina" fåglar som kör skytte-trafik till frö automaterna.
Det är alltid lika roligt att stå och iaktta dessa små bevingade varelser när de slåss om ett frö och det finns  hundrafalt ovanför deras huvuden:-)))

Ta nu vara på de sista helgdagar som råder!

Tjingeling!








Inga kommentarer: