Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

torsdag 10 december 2009

Short cut!



Åhhh så skönt det är att få klippa håret när man är kort hårig för om jag som nu väntade en dryg vecka extra för att vara något så när snygg till jul och nyår så blir det ju såååå långt!! Men nu är det kort, tunnt och rakt?
Tänk att de arvsanlag som man först ärver är de negativa?? På min mammas sida så är alla kvinnor tunnhåriga och nog har väl jag ärvt det - kul är det ju inte men än är jag ju inte flintis:. Bara skönjbar intelligens:-)
Ja ja, jag var ju tvungen att trösta mig med lite shopping så några nya toppar och en kjol blev dagens inköp. Känns mycket bra! De säger ju det alla vetare att man ska skylta med det man kan och då är det väl bara att lyda:-)?

När jag kom hem så tänkte jag baka dessa två Faster Majjas mjuka pepparkaka med lingon - de är i ugnen ännu och smeten verkar vara lika mycket i formen som utanför! Såååååå typiskt mig att alltid smäcka in två formar och jag vet ju att det går t pipan och så verkar det ju ha gjort även idag - tur min gubbe är som en slask tratt när det gäller att äta misslyckade bak rester:-) Sådan tur att jag gjorde ren ugnen i förra veckan, då blir det ju inte så långt emellan gångerna - detta var ironi om nu någon inte förstod detta.

Annars är det ju Nobel festen idag - inte är jag intresserad eller bjuden.............men om jag var bjuden så kunde man ju kanske tänka över intresset:-).

Nä hä ner och ta reda på kladdet!

See you out there!

1 kommentar:

Desirée sa...

Hi hi... lät inte som att baket gick lika bra som tidigare i veckan men gott blev det säkert i alla fall :)
Qramiz din nydykta dotter