Alltså jag är ingen duktig bloggare det är då ett som är säkert. Men får väl göra ett nytt försök att få fart på min egen blogg!! Hrm hur nu det ska gå när jag knappt hinner svara på mina mail? Men man är väl inte sämre människa än att man får en chans till? Eller?
Det har ju runnit en del vatten under broarna sedan sist och inte minst snöat och varit skitkall vinter och då går jag ju liksom i ide och vill bara försöka överleva. Men så blir det januari och det är dax att sätta de små första fröna till chili mm och då börjar denna frusna människa tina upp igen:-)
Så just nu i maj månad är det full fart i växthus och trädgård och det slukar massor av min tid och energi:-) Men med glädje.
En annan sak som oxå tar lite tid men jag mer än gärna gör är ju att köra Mc med bara tjejer på måndagar:-)
Super trevligt, många glada skratt och rena rama medicinen:-)
Självklart så kör jag ju fortfarande med gubben och vårat trevliga Mc gäng - det vill jag ju inte heller vara utan. Men är det inte alltid så på våren och försommaren att livet går i 100 knyck?
Det är sååå mycket man vill göra och uppleva denna korta period när ljuset ger oss energi, fåglarna kvittrar, det växer så det knakar samt köra runt med glada människor på fina vägar dessa sköna kvällar med fantastiska solnedgångar:-)
Är inte det livsglädje i ett nötskal?
Glädje är ju oxå att resa och uppleva andra länder och kulturer:-) Så under Påsken var vi på en tripp först till Italien och införskaffade massor av Parma skina och Parmesan ost och korvar i alla möjliga storlekar:-)
Sedan reste vi vidare och besökte våra underbara vänner Carmen och Bernie i Tyskland. Där vi mottogs som kungar och blev guidade runt för att se en massa fantastiska slott och landskap:-) Thank you dear friends:-)
Livet rullar på och så ska jag oxå försöka att få denna sida att göra:-)
Vi ses!
Semestertider
7 år sedan


