Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

torsdag 3 december 2009

En solig dag i december


Hejsan! Tänkte att jag skulle prova med något nytt - att föra en egen blogg! Vi gjorde ju en sämre version när vi var på långresa i somras men nu var tanken att denna skulle handla om mig och lite om min vardag - visserligen inte så spännande att man dör......... men ändå!!

Jag kan ju börja att berätta att vår som med sambo och dotter startar del två av den lång resa de är på väg ut på. Idag från bankok till Nya Zeeland. Nästa gång vi får se dem är det mars och då är trädgårds arbetet i full gång igen. Märkligt!

Kunde inte låta bli att gå i trädgården med kameran idag för solen skickade några bleka solstrålar och dagen var otroligt vacker - den stund den varar denna årstid.

Naturen är ett märkligt fenomen, när en på året det är så visar den sig från sin bästa sida - där har vi nog rätt mycket att lära vi människor?

Nåväl då kör jag - hänger du med?

Tjngeling Annica

1 kommentar:

Desirée sa...

Jaha ja, här har du gått och skaffat dig en ny blogg utan att säga ett ord!!! Tur då att man är nyfiken av sig :) Qramiz Dottern