Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

måndag 30 augusti 2010

Höst i luften



Sommaren är kort men sååå härlig och inneburit en massa sköna lata dagar och många trevliga utflykter samt glädjen att få vara farmor och farfar en dryg vecka med allt vad det innebär:-)




Vårat härliga barnbarn Vintra fyllde 7 år i går och hon satte verkligen fart på oss och vi hade utflykter i stort varje dag:-)

Varje morgon kom hon in i våra sängar och busade, berättade och funderade.

Vilka härliga tankar barn har:-) Man blir alldeles varm i hjärtat att få tal del av deras funderingar.

Synd bara att vi ska ha sååå långt emellan - men man kan ju inte få allt.

Huset är nu nästan målat de sista 3 veckorna har varit rätt ostadiga och de sista dagarna - kalla - bhrrr!

Men i trädgården fortsätter skörden av gurkor - går på sista versen, tomaterna börjar äntligen mogna, blommor har jag klippt och klippt och ......fyllt vaser med hela sommar - frikostigt!



Rosorna har spridit sin doft nu under dryga två månaders tid och det kommer ständigt nya knoppar:-)



Jag har plockat 15 l lingon, rensat och fryst in. Kokat över 20 kg äppelmos!!!

Gubben och jag var på en mini semester till Björkforsa men hade ljuvliga dagar i strålande sol och hällande regn:-)



Vi hyrde roddbåt och rodde ut på en sjö där vi fann en ö som bara vi var på och låg där och solade och badade nästan hela dagen. När vi var less så rodde vi ut mitt på sjön och lät bara vinden och vågorna driva oss vart som helst.

Vi åt gott och vi drack gott och bodde på ett ljuvligt litet vandrarhem:-)

Vi har haft besök av några goda vänner strax utan för Umeå och deras härliga två tjejer.
Visserligen en snabb sväng men det var underbart roligt att få träffa dem.

Under de 10 år som vi bott i huset och Småland så har de aldrig varit nere hos oss men tog nu chansen:-)



Kurt, Alexandra, Britta & Carolina

Tack för några härliga dagar. Hoppas att det inte dröjer 10 år till nästa gång vi ses!

Som vanligt får man ju säga har jag ju misskött min blogg men hoppas att nu när höststormarna yr att jag ska komma till skott oftare.

Till skott har jag i alla fall kommit med att ta upp träningen igen och stavar nu två dagar med en dags uppehåll och i morgon börjar Yogan ånyo - härligt!

Namaste.