Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

tisdag 8 december 2009

Kroppslig spis!



Idag tisdag har jag varit nere i Karlskrona på massage och "plågning" hos dottern som är magisk med sina fingrar när man har rejält ont:-) Visserligen kommer jag att vara öm i några dagar men det är en helt annan sak.
Efteråt så käkade vi en hamburgare på MAX det var länge sedan sist och smakade gott för för två hungrande flickor. Sedan åkte vi till Varmbadhuset ett gammalt badhus från 1902 tror jag om minnet inte sviker allt för mycket. Det byggdes på sin tid för att de arbetande Karlskronaiterna skulle kunna tvätta sig rena bakom öronen inför helgen - på den tiden var det ju inte självklart att framför allt ha rinnande vatten i varje mans hem och absolut inte dusch och bad. På Varmbadhuset´s övre våning där vi befann oss idag finns det torrbastu, bubbel samt kall bassäng i en underbart gammal och bevarad miljö. Där tvagade vi oss i dryga 4 timmar och gissa om det var skönt för dessa muskler som fått sig en duvning?

Innan jag skulle vara hos Desirée så han jag även med att köpa en julklapp till min lilla gubbe! Det blev en............nähänä inte säger jag det inte för tänkt om han skulle tjuvkika:-)

Idag är det oxå två år sedan Anders kapade av sig två av sina fingrar - tänk vad tiden går!

I morgon gäller det att hålla sig hemma och passa varutransport från IKEA.

Inga kommentarer: