.Varför ska det vara såååå svårt denna tid på året att vakna och känna sig pigg och alert? Det är som John Blund från min barndoms TV har hällt massor av sömn grus i ögonen. Nåväl tillslut masade jag & gubben oss upp mera av hunger än av att vi var så pigga.
Måste ju berätta om igår kväll när gubben cyklade hem från sitt arbete efter 23.00 så brakade han rakt in i en vildsvin´s flock? Ingen jätte rolig upplevelse kan jag tro så som resultat av detta blev jag utan bil idag?? Då fick man ju hitta på något annat så det blev bakning. Först på förmiddagen så bakade jag matbröd som jag snart ska provsmaka. Efter lunchen så satte jag en saffrans deg på 1 liter så nu är katterna gräddade och klara och provsmakade - flera stycken:-) Efter den 4.e så tror jag nog att jag kan godkänna smaken på dem:-)
Sedan på eftermiddagen så kom då tillslut det vi beställt från IKEA - det ska bli en köks ö! Vi renoverade och byggde nytt kök för 2 år sedan men så blir det vissa rester som aldrig verkar komma på plats eller bli klara. Men nu rackarn´s ska ska jag ner och skruva och sätta ihop lego bygget. Teknisk som jag är!!
Har ringt och gratulerat vår kära dotter på Anna dagen - ni glömmer väl inte att lägga lutfisken i blöt? Detta enligt Bondepraktikan! Jag borde ringt till min svärmor oxå för även hon har Anna som ett av sina namn. Annars väntar jag på nyheter från sonen, sona sambon och barnbarnet som befinner sig på Nya Zeeland. Jo, jo vissa vet att rymma mörkret. Tänk sååå skönt det skulle vara att ligga på en solig strand och höra vågorna slå mot stranden - mmmmm! Drömma kan man ju alltid göra
Nähä tillbaka i selen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar