Men fy sjutton så kallt det är?
Jag avskyr att frysa och befinner mig i den åldern när alla tjejer/tanter ska svettas!!
Men likafullt så fryyyyyyser jag så in i bängen.
Inte lär det bli varmare idag när vi ska ut och köra MC och grilla med BMC våran MC klubb?
Men gubben sms:ade tidigare idag och sa att det skulle nog gå bra för korven är ju varm??
Man vet inte vad man ska tro om det är snusk han skickar eller viktig information:-)??
Visserligen skiner solen men luften är kall och tydligen de som gillar att kliva upp före 07.00 så fick de även uppleva att backen var vit - vi (jag) lite som latare klev upp 07.30 och då var gräset grönt precis som det ska.
Men det är märkligt för ute fortsätter det att skjuta upp växter och grönt ur backen som ingenting?
En försiktigt sparris knopp har tittat upp och fler är på gång:-)
Trots den isiga vinden så njuter jag av att hålla på i trädgården och få vara ute i det underbara ljuset som är denna årstid:-)
Sedan fåglarna....
Vilka härliga konserter de spelar för mig när jag ligger där på alla fyra och sliter och drar i ogräset:-)
De springer på sina små ben fram och tillbaka för att hitta något gott som kan tänkas följa med
ogräsrötterna.
Idag när jag var ute med mina stavar och flåsade runt i skogen så kom jag på ett par tranor som höll på göra nya tranor!
Det fullkomligt kryllar av olika aktiviteter ute nu:-)
Svanarna häckar sedan några veckor i våran sjö sååå majestätiska med sina långa vita halsar när de glider fram i vattnet.

PAUS
Nu så är jag tillbaka efter kvällens grillning och MC tur!
Gubben hade rätt - korven den var varm??
Men nog frös jag ändå.
Speciellt om fingrarna och de var riktigt klumpiga innan jag var hemma.
Nu lockar bingen så......
See you!!



1 kommentar:
Men som du pratar då ;) Fast om korven nu varm... Ja, ja, tror jag skippar att gå djupare in i den diskussionen :D
Skicka en kommentar