Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

lördag 15 maj 2010

Regn dimma och dis



Jag har liksom förträngt när jag såg solen senast?

Det är som man tänker sig på Irland eller Skottland på hedarna där.-)

Evigt dis och dimma samt duggregn som väter ner allt och alla.


Men nog är det vackert oxå och det har ju inte varit kallt så man ska inte klaga.

Idag var vi då iväg och fyllde på vårat mat förråd - det var lite brist i skåp och lådor.

När jag sedan kom hem så fanns det en liter mjölk som utgångs datum var i går och min gubbe vägrar i sten att dricka "gammal" mjölk?
Så då satte jag en bulldeg - kan vara bra att ha i frysen.
Som om inte det var nog så gjorde jag även en lång pannekaka för samma ändamål.

När vi sedan ätit våran middag så tog vi en liten promenad i diset och då tog jag bilden ovan samt denna som kommer här och jag undrar om ni kan urskilja vad som finns på den??



Just det ett vildsvin som bökar tillsamman (osynliga) med sina säkert 15 kultingar!

Men när vi gick närmare för att få en bättre bild så valde suggan att ta sin tillflykt.

Vi har dem alldeles inpå knuten det är då ett som är säkert & en granne har fått hela gräsmattan upp bökad.

Jag undrar bara när de väljer våran tomt??

I går så körde vi återigen för att få vägen klar inför orienteringen.
Nu stämde det äntligen och asfalt för hela slanten:-)

Nu står frågorna på tur och det gäller att få lagomt svåra samt kluriga frågor .

Men jag tycker det är riktigt roligt att försöka hitta bra frågor och då gärna med en lokal anknytning till den plats där fråga sitter.

När vi kört våran rutt så åkte vi förbi svågern och svägerskan i den gamla stugan som tillhört släkten på min mans sida. 

Gubben med sina 5 syskon är nu den 6.e generationen som äger den och det var väldigt roligt att se så fint det blivit där efter allt jobb som får tillskrivas min svåger Lennart!



Denna bild är för två år sedan och det har hänt massor sedan dess:-)

I morgon är vi visst lovade bättre väder och då blir det nog MC för hela slanten.
God matsäck och fullt pådrag i skogen är det som gäller och sedan komma hem riktigt skitig och lerig:-)

Man får en sådan där flash back sedan man var barn och fick klä av sig i trapphuset:-)

Trädgården verkar sköta sig själv just nu!
Eller är mer eller mindre tvungen för jag håller på med en massa annat.

Men denna årstid med ljuset och grönskan försvinner sååå fort så man måste leva.

Jag slutar dagen med en bild på en av skogens ljuva blyga flickor!

Linnea!

Så oansenlig men sååå bedårande vacker i sin enkelhet!



Fånga Dagen!









Inga kommentarer: