Vädret denna helgen var då inget att hurra för. Kallt blött och grått.
Men helt perfekt väder för att bränna gammalt ris som legat i enorma högar ute på åkern.
Inte en vindpust på hela dagen så jag trivdes som fisken i vattnet när jag fick fyr på riset och flammorna steg upp och värmde gott denna dag som bara gick upp till +6 grader.
Det där med eldar är fascinerande måste jag säga. De trollbinder en verkligen med sitt sprakande sina härliga lågor och för att inte tala om den värme den skänker:-)
Inbillar mig att jag kunde bli pyroman i ett annat liv eller så har jag varit det i ett tidigare???
Nå väl njuter av öppna eldar det gör jag i vilket fall som helst:-)
Idag söndag funderar vi på att reka en MC runda inför den Orientering som ska gå av stapeln i början på juni.
Precis när vi börjat få på oss långkalsongerna så började det regna!!??
Suck!
Men inte ett dugg ovanligt när det gäller gubbens och mina MC turer.
Vi kanske är någon form av väder Gudar lovordade av de bönder vars ägor vi passerar??
Drömma kan man ju och jag skulle föredra måste jag säga att så var inte fallet.
Oj det vart visst väldigt mycket kult i denna text
Nu får dotterns pojkvän och min gubbe spader för de tror bara på sådant de kan se och känna på!!!!!
Oss:-) Hrm!
Jag går i väntans tider??
Ja inte sådana tider utan på perenner som jag beställt.
Skulle kännas gott att få gräva lite igen det var ju flera dagar sedan sist.-)
Funderar även på att köpa en del fruktträd och sätta inne på gården samt en del färg rika lövträd?
Hrm mycket att fundera på.
Men sååå roligt.
Det finns ju sååå mycket att välja på men det får inte bli för stort och yvigt och växa rakt och snyggt??
Undrar just om det finns någon sådan garanti?
Garanterat att det blir regn nu när vi trotsar vädergudarna och kör ut ändå det är då ett som är säkert!!
Ok då kör vi!!

1 kommentar:
Oj vilken snygg kepa du fått tag i, eller inte ;) Och skönt att du inte var i väntans tider, på det sättet! Men undrar det gör man ju då du ena dagen pratar om varma korvar och nästa om att vara i väntans tider :D
Ja, ja, hoppas ni hittade nån bra mc runda och att ni inte frös ihjäl på kuppen.
Tjao! ;)
Skicka en kommentar