Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

fredag 21 maj 2010

Vårvärme till slut.


Så kom den då den efterlängtade värmen - från mig sett i alla fall.

Ena dagen var man tvungen ha långkalsonger och nästa var det dax för shortsen:-)

Som om inte värmen var nog så kom i natt ett otroligt åskoväder och regnet vräkte ner i ordets rätta bemärkelse.

Det var så fuktigt att bara man viftade på lilltån så rann svetten kring kroppen - fräscht som bara den.

Jag som alltid brukar duscha i nästan kokande vatten var tvungen att duscha iskallt i dag efter det jag varit ute och stavat:-)

Men tack vare denna värme och allt regn så har växterna satt en otrolig fart - det nästan knakar i stjälkarna av växtkraft:-)

Sedan luktar det ju helt sagolikt:-)


Både häggen, frukt träden samt Magnoliorna blommar nu - det är så vackert att ögonen tåras:-)

I går var jag ner till Ronneby och är det något de har så är det en otrolig blomster fägring i denna lilla stad.

Jag var och klippte mig eller rättare snaggade mig:-) 

Ville göra något nytt - man har ju inte så mycket att spela med längre så då fick de bli det som fortfarande går att fixa - frillan:-!!

Vart riktigt bra om man får säga det själv:-)

Eller som vår dotter säger:

- Allt klär en skönhet och inget miss-klär en ful!!

Nå jag tolkar det första till min fördel - självklart vad annars:-)

Ja ha nu sitter jag här och väntar på både gubben ska komma hem från jobbet samt att mina nya MC däck ska levereras!

Man får ju alltid en sådan bra och exakt tid!

Ja de levereras emellan 12.00 - 15.00.

Men ännu har de inte kommit och nu är klockan 14.49???

Suck ja! Inget är som väntans tider:-)

Väntat har vi gjort denna vår på att det ska bli lite varmare så vi får köra våran efterlängtade Öland´s tur!
Kanske kan den längtan uppfyllas nu i Pingst helgen om vädret står sig bi?

Skulle vara ljuvligt!

Nu önskar jag alla brudpar lite regn i kronan och alla MC åkare strålande sol!

Fixa det den som kan så att alla bli nöjda och glada:-)

Tjingeling!



Inga kommentarer: