Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

onsdag 6 januari 2010

Varga vinter!




Vinterns järngrepp håller i sig och jag måste säga att snart är man mer än russin?
För är jag en torris övriga tider på året så gissa hur jag blir när det eldas mycket inne och kylan biter i näsa och kind när man går ut?

Det var flera år sedan vår "älskade" son kom in när jag låg och läste och började skratta så tårarna rann.
När jag väl fick ur honom vad han tyckte var så roligt så sa han:
Du får förlåta mig mamma men jag tyckte det såg ut som du hade nylonstrupor på benen men du var visst barbent!!!!

Hahahaha Skitkul!! Får man strypa sin egen son:-)

Fast sedan jag försökt att mörda honom så skrattade jag lika mycket åt mina vackra ben!!

Har idag njutit av fåglarnas envetna kamp om varje frö och Koltrasten som flyttat in under golvet till "häste"brunnen - smart drag faktiskt för nu har den kryp avstånd till köket om nu Koltrastar kryper?
Så blir det nog lite mer lä just under trätrallen där.

Bakar lite matbröd till gubben och så har vi varit ute och skottat för det "flistrar" på som vi norrlänningar säger - ja jag är ju från Västerbotten egentligen. Vi flyttade ner hit till södra Sverige för att slippa snö och kyla - inte ett fullt så smart drag när det gäller just det men annars trivs vi som fisken i vattnet:-)

Sonen med familj håller visst på att blåsa bort på Nya Zeeland, vädret växlar tydligen väldigt fort där och liknar nog en hel del svensk sommar.
De har punka på liggunderlaget samt hål i tältet - lyckat när det är dåligt väder!!
Undrar just om han glömt silvertejpen? Hans universalmedel:-)

Skönt blir det på måndag när det är vardag igen så man har en susning om vilken dag det är??
 Jag blir lätt förvirrad när det är söndag stup i kvarten.

I morgon ska jag ner till Karlskrona och bada bastu och kallbassäng:-)
Ska bli underbart att få upp temperaturen i kroppen igen och få en rejäl genomkörare av kroppen.

Det är den anda fördelen att helgerna är slut - man tar tag i sin motion och kost igen.
Slut med allt små ätande och godis som man utan problem trycker i sig.
Problemet kommer när man ska bli av med det???

Suck ja!

Det är bara att bita ihop - kanske med ståltråd??
Sy ihop käken - kanske lite väl drastiskt men säkert effektivt!

Njut nu av sista soffpotatis dagarna som är kvar och ta det lugnt i kyla och halka!

See You!


Inga kommentarer: