Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

söndag 10 januari 2010

Livet går vidare!




I morgon är dessa evinnerliga helger slut för denna gången:-)

Jag klagar inte!

Det är även slut på späkandet - hoppas nu bara jag kan hålla det - gottegris som man är?

Gick faktiskt en skön promenad idag visserligen med gubben på släp och då får man aldrig någon egentlig fart men det var skönt ändå.

Så sen det vanliga! Armhävningar???

Vem i fridens alla dagar har kommit på att man ska plåga armarna med att lyfta sin egen kropp?
Nå väl - snacka om att man tacklat av idag orkade jag endast 15 stycken?.
Suck!

Men inga fuskisar utan på händer och fötter, inga knän i golvet!
 Så var det plankan det gick nästan bra i alla fall - inte allt för illa trots kavlarna verkar ha hopat sig igen???

Man är som om man har knutit ett badlakan i rullform runt magen???

Nu hoppas jag att denna snö kan lämna åtminstone vägarna så jag har någonstans att gå med mina stavar!

Ha ha ha! Nu tänker väl du ;- varför tar hon inte skidor på fötterna när hon har stavar i händerna??

Kul, verkligen kul!

Ska du nödvändigtvis veta det så kan jag inte åka skidor Norrländska som jag är!

Tror det är en teknisk felprogrammering för armarna och benen går inte att kombinera?
Men jag tycker faktiskt det är enormt skönt att få flåsa lite samt svettas - när man sedan duschat så känner man sig.....


Stark!?

Ja jag tror det är rätt ord - även blir hjärnan lite gladare - tror den gillar att få en omgång?


Vi köpte i höstas en sådan där Ultraljuds apparat för att störa ev möss??

Hur väl den fungerat vill jag inte spekulera i? Men igår nämnde vi just detta för vi har haft otroligt lite möss inne denna vinter?

Men när man talar om trollen så brukar de stå i farstun! Även så denna gången!

I morse hade vi första musen i fällan sedan oktober??

Lite märkligt med tanke på att det var klart mildare idag?
Så man kan ju undra!
Var det bara tur innan eller funkar verkligen den där Ultraljud grejen?
 Eller var det en hörselskadad mus?

Nåväl vi lär aldrig få något svar på denna djupa vetenskapliga fråga:-)

I morgon blir det renbäddning på schemat!

Vardag här I come:-))





Inga kommentarer: