Tjolahopp ......nu ligger jag efter igen?
Men för den skull så ligger jag inte på lat sidan så att säga.
Eller??
Nä då vi har ju även fått lite sol och värme tillslut så då är jag mest ute och njuter av vädret.
Men självklart i växthuset och skolar om växter samt planterar och sår nytt!
Verkar att ha haft väldigt bra luktärter frön i år?
Tror vart enda ett har kommit upp vare sig de är sådda i växthuset eller på friland?
Tomaterna och gurkorna håller på att sätta rejäl fart - äntligen!
Men de var allt sega att komma igång.
Solrosor som jag brukar glömma att så satte jag alla påsar sedan flera år och även där verkar grobarheten ha varit utmärkt!
Så solens blomma kommer det finnas gott om i trädgården till hösten:-)
Vet bara inte var jag ska stoppa ner alla?
Här en Rhodedendron som just håller på att slå ut.
Igår när det var Sveriges Nationaldag - känns konstigt att säga så.
Man är uppväxt med Svenska Flaggans Dag!
I alla fall så var det upp med tuppen och sedan iväg till Sölvesborg där det var samling för dagens kortege körning.
Klockan 9.oo dånade 128 MC in på torget i den morgontrötta staden.
Men snart var det rätt mycket folk som kom för att titta och prata.
Färden fortsatte genom nästan helga Blekinge och i Karlshamn var vi 138 MC
Det var rätt mäktigt att köra måste jag medge när vi puttrade fram på fina vägar i solen och med doften från blommande rapsfält, syrener, hundkex, frukträd mm .

Så såg man på vissa rak sträckor denna km långa karavan av glada trevliga och MC burna tjejer och killar:-)
Livsglädje som heter duga!

Vi eskorterade även Blås orkestern mm i Karlshamn så det var rätt högtidligt.
Annars har man ju som aldrig lagt något krut på att fira att man är svensk så att säga!
Men så här med en fin dag och en underbar utflykt så blir det ett härligt minne.
Jag har ju även haft en underbar dag för några veckor sedan på Öland tillsammans med Tutttanterna!
Vi hade relativt tur med vädret!
Dagen började med en underbart god fisksoppa samt hembakat baguette. God kaka till kaffet efteråt.
Efter den goda lunchen så passade en skön promenad på Alvaret.
Där fick vi se en stor flock med Islands hästar och deras små föl.
Hur söta var inte de?
Sedan fortsatte färden till några växthus som hade en hel del frestande och jag råkade finna som av en händelse två stycken Fjärils buskar:-)
Me like:-)
Fick även pepparrot av en av tjejerna! Tack Annika!
Men fram för allt stort TACK Lena för en underbar dag:-)
Jag ser framemot hösten när vi ses igen.
I helgen hade vi oxå turen att bli bort bjudna till våra grannar.
Alltid god mat och gott sällskap.
Men när vi skulle upp och köra så skulle det bli en tidig kväll.
Hrm hur det blev med den saken är en annan historia.
Denna tiden på året går alltid i full speed.
Undrar ofta varför sommarens dagar som egentligen är längre känns kortare???
Samt att månaderna bara rusar förbi när man skulle vilja att de gick i ultrarapid?
Men de sa ju förr att tiden går fort när man har trevligt!
Nu har klockan rusat iväg för mig oxå - undrar just om jag håller på att bli långsam??
Hur som helst! Fånga dagen!




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar