Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

söndag 4 december 2011

December väntan & mörkrets månad

Idag så blev det en bara vara lat dag! 
Det var ett tag sedan sist så det har känts rätt skönt att få syssla med sådant som man alltid prioriterar bort för att man inte hinner.

Vi började dagen i alla fall med en låååång frukost då geni knölarna fick sitt med Sudoku:-)
Sen när vi städat bort så klädde vi oss rejält - för rejält visade det sig när vi tog en härlig promenad i skönt ska man säga höst eller vinter väder??

Direkt något vinter väder har vi ju knappast haft än så länge vilket jag är väldigt glad och tacksam över.

Mina i höst satta saffrans krokus har blommat och de som inte blommade har växt rejält.
Även flädern har fått små gröna blad?

Så vi får väl se till våren om de har någon växtkraft då?

Under dagens promenad så såg vi en rätt kul liten sak:-)

Det var ett ek ollon som på sin väg ner från träden fastnat på en taggtråds tagg.

Man skulle väl kunna säga att den träffat mitt i prick!



Det var även en hel del fallna träd efter förra söndagens storm med rejäla rotvältor.
Men man förundras hur ett enormt träd kan stå och växa sig halvvägs till himlen på en stenhälla??
Otroligt att det inte fallit långt mycket tidigare.

Bäckarna porlade vårlikt men dagsljuset vittnade om att det ännu är långt till vår:-)



Så nu får vi väl bara tåla oss och först fira jul tillsammans med nära och kära:-)

För oss blir det ett annorlunda firande men det ska bara bli roligt och något som jag ser framemot med glädje och förväntan.

Jag är ju ingen traditionsbunden människa utan ser förändring som utmaning och spänning.

När sedan julen och nyåret kommit och gått så är det äntligen dax att planer inför en ny växtsäsong igen:-)

Strålande tider härliga tider!

Inga kommentarer: