Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

söndag 13 juni 2010

Vind i seglen.



Denna helgen har det varit halv storm men även en trevlig MC helg.

Det började på lördag som oxå var våran Bröllopsdag den 28 i ordningen.

Den ville vi ju naturligtvis fira med det bästa vi båda vet och det är en tur på Öland och då den Norra delen där vi kör den gamla kust vägen på smala krokiga steniga vägar bland kor och gröna vindpinade åkrar.



Visst lite regn hamnade det på oss och blåsten slet och drog i våra MC:ar

Men jag formligen älskar att studsa fram på dessa leriga och dammiga vägar i ett lagomt tempo.

Sedan sätta sig i lä med goda mackor samt en varm kopp te medan blicken går ut över havet och den 
Blå Jungfrun.


Den ligger där som en mystisk skugga ute i havet.

Den är ju mytomspunnen sedan långt tillbaka om inte annat för att det är där alla Häxor samlas på Skärtorsdagen:-)

Men många är det som oxå skickat tillbaka sten som de tagit med sig hem från detta naturskyddade område och sedan har otur och olycka kommit slag i slag.

När vi var tillräckligt dammiga, trötta och rödkindade så avslutade vi Ö-vistelsen på Hotell Skansen våran "stamställe" sedan 9 år tillbaka där vi avnjut en Williams Planka.

Sedan var det time för att rida hem i solnedgången:-)

Så då till söndagen!

Upp med tuppen vid 06.30 och göra sig snabbt i ordning för att sedan sätta oss på våra hojar igen.

Denna gång för att sätta ut alla frågor på den sträcka som vi lagt inför MC Orienteringen.

En slinga på 10 mil i natursköna omgivningar på oftast smala slingrande asfaltsvägar.
 För klubben glada knuttar och knuttor:-)



Riktigt bra uppslutning med 75 startande körde "våran" slinga.

För att sedan med hopp i blicken studera det fantastiska vinst bord som våra sponsorer skänkt oss.

Dagen avslutade vi i styrelsen med en god bit mat efter dagens arbete var över.



Så nu känns kroppen rätt mör och soffan lockar med sina kuddar:-)

I morgon väntar trädgården den eftersatta, men rikligt blommande på lite vård.

Så om inte förr så i morgon slappnar kropp och hjärna av.

Mmmmmmmmmmmm ljuvligt!














Inga kommentarer: