Bara lilla jag

Mitt foto
Fåglsjö, Småland, Sweden
Hej! jag är en kvinna mitt i livet som känner glädje varje dag jag vaknar.Njuter av min familj, vänner och inte minst min trädgård. Min dotter tror att jag suger näringen ur jorden när jag stoppar fingrarna i backen:-) Kanske är det så för inget får mig så lugn och så harmonisk som när jag påtar i jorden.Jag är absolut inget proffs utan en enkel amatör som gläds åt varje blomma och varje blad. Som bedriver en ständig kamp mot åkersorken som gräver som en tok bland mina lökar och puttar upp dem eller ännu värre äter upp dem.Följ min i min vardag och dela glädje och frustrationer med mig.

tisdag 29 juni 2010

Riktig Go värme:-)

Halloj där!


 Inget nytt under solen mer än att jag ligger som en pascha och steker fläsket så det luktar låååång väg:-)

När jag säger inget nytt så menar jag att det är som vanligt - långt emellan inläggen från en viss tant?!

Men livet är ju bara kanon nu! 

Man vill inte vara inne överhuvud taget för kvällen är ljum visserligen med en massa stickande flyg fän men ändå.

Vaknar på morgonen och tar sin frukost bricka med sig ut på
 " grekiska"
 (en av våra ute platser)och sätter sig med en bok och tar en lååång frukost och bara lever:-)

Kan inte bli bättre.

Midsommar var ljuvlig. 
Jag och gubben var ensam hemma -
 nu inte filmtiteln utan i verkliga livet:-)

Vi solade läste åt och drack gott, spelade boule, terräng sådan!!!!???? 
Satt i växthuset när de terroriserade mini-djuren blev för aggressiva och bara var .....

Helgen innan var vi ......äntligen får jag skriva om det:-) 
På överrasknings fest för våran älskade son som snart fyller 30 år???? 

Hur nu det kan komma sig med sååå unga föräldrar:-) 
Nåväl vi åkte till Motala till Daniels underbara svärföräldrar Dennis och Marie.
Desirée med sin fina pojkvän Mats var kutter smycke på våra MC, Mats för första gången:-)



Daniels härliga sambo Bettina hade ordnat en överrasknings fest för honom och mer eller mindre tvingat honom att åka till svärföräldrarna istället för att utforska en ny grotta.

Jag gissar att det inte var med stor glädje han valde Motala gentemot en lerig grotta?

Men det vart en så rolig och skratt berikad fest och Daniel som aldrig tappar talet var nog tyst i 2 timmar:-)

Stor eloge Bettina!

Man kan inte annat än att vara stolt över sina fina barn med respektive 
(kallar nog Bettina & Mats oxå för barn....) 
samt barnbarnet Vintra:-)


Trädgården börjar stå i sitt vackraste flor. 
Rosorna har så smått börjat visa sina blommor. 
Mina favoriter Blomster Salvia slår ut allt eftersom.

I växthuset växer det så det knakar eller hrm det är något annat som låter......?

Ja just det ja - gubben hittade den gamla järnsängen och tog sig en middags lur:-)

Inte helt fel eller hur?



Det är nu.....denna tid på året.... som jag verkligen lever:-)

Gör det du med, ta vara på livet och de kära som du har runt omkring dig:-)

Tja Ba!

Inga kommentarer: